Nuevo límite de 30 Km/h en ciudades

Cada vegada cobra més importància la denominada velocitat segura, la qual minimitza les conseqüències d’accidents. En aquest post, us informarem dels pròxims canvis en el Reglament de Circulació i el seu perquè. Mans al volant!

Recents notícies ens informen que la Direcció General de Trànsit (DGT) té preparada ja per a la seva aprovació una reforma que afectarà el Reglament de Circulació i establirà un límit genèric de 30 km/h, només en ciutat i en vies d’un carril per sentit.

 

Quines vies es veuran afectades per la reforma?

La reforma que implanta una velocitat genèrica de 30 km/h en ciutat no abasta tot el territori urbà, sinó que afecta específicament als carrers d’un carril per a cada sentit de circulació. La distribució respon a la Llei 80/20. Només el 20% dels carrers suporta el 80% del trànsit, són artèries principals de dues o més carrils o anells perimetrals. Aquestes vies podran tenir una limitació de 50 km/h. El 80% restant suporta a penes el 20% del trànsit.

 

Nuevo límite de 30 Km/h en ciudades

Per què a 30 km/h?

Establir el límit de velocitat en 30 km/h no ha estat arbitrari. Es basa en un estudi de l’OMS de 2011 sobre atropellaments i velocitat, el qual va revelar que el risc de morir com a conseqüència d’un atropellament es redueix com a mínim a cinc vegades si la velocitat del vehicle que impacta és de 30 km/h en lloc de 50. Així doncs, la mesura proposada pot assegurar la supervivència en la immensa majoria dels casos.

 

Altres beneficis de circular a menor velocitat

  • Redueix un 3% el risc de resultar ferit greu.
  • Redueix el 4% de sofrir un accident amb víctimes mortals.
  • Disminueix el soroll, segons un informe de l’Institut DKV, d’un 33% (a 50 km/h) es passaria a un 6%.
  • Es redueixen els nivells de diòxid de nitrogen ajusto al 12,5%.

 

Aquesta modificació en el Reglament de Circulació ja s’està aplicant en moltes ciutats d’Espanya donant com a resultat una circulació més fluida en assemblar les velocitats de circulació d’automòbils i, per exemple, ciclistes. A Pontevedra, per exemple, s’ha aconseguit una reducció del 70% d’embussos en el centre, millorant la convivència entre diferents usuaris i fomentant l’ús de maneres més actives i saludables 🙂

 

Font: DGT (Direcció General de Trànsit).