La importancia del Mindfulness: vivir el presente

El Mindfulness és un dels “mètodes de meditació” (més aviat un estat de la ment) més de moda en l’actualitat… però Què és realment?

A tots ens ha passat que anem conduint per un camí pel qual hem passat centenars de vegades i de sobte no recordem com hem arribat allí. O que estiguéssim menjant un entrepà i, sense saber com, ens el hem acabat sense més. Això és perquè no estem sent conscients del que estem fent, no estem en el present. El mindfulness reivindica la importància de centrar-nos en el moment, per a sentir les emocions, sentiments i sensacions de l’activitat que estiguem duent a terme i ser plenament conscients d’això.

En un món on tot és per a ahir, ple de presses, estrès i falta de concentració, deguda a tota aquesta pressió que tenim damunt, és molt fàcil tenir el cap sempre en el ‘què passarà’ més que en “què està passant”… i això involucra problemes com maldecaps, migranyes, dolors musculars… ja que estem ignorant el que el cos necessita en el moment.

Tant el mindfulness com la meditació tenen molt en comú, encara que segurament la diferència principal radica en el fet que la meditació neix en un context espiritual i el mindfulness en un context psicològic.

Com podem practicar-ho?

Mindfulness

Podem començar a practicar meditació a poc a poc, en una postura que ens sigui còmoda però que no indueixi al somni i començant amb cinc minuts per a anar incrementant la durada. Una tècnica que ens pot ajudar és comptar de 0 a 21 i de 21 a 0 perquè ens ajudi a alliberar la nostra ment de pensaments.

El pas següent és viure la nostra vida diària de manera mindful. Podem simplement rentar els plats usant aquest pensament: ens fixaríem en l’aigua que corre, en la seva temperatura a les nostres mans, l’escuma que causa el sabó o el nets que deixem els plats després de passar per la nostra esponja. A l’hora de menjar farem el mateix. Serem conscients de cada mossegada, del sabor de tots els ingredients del menjar, de la seva textura i de com ens baixa fins a l’estómac.

Per a practicar el mindfulness has d’enfocar la teva atenció al que fas a cada moment. Pensa en una càmera que enfoca el seu objectiu en lloc de quan portem el ‘pilot automàtic’ i fem les coses sense parar esment, la qual cosa equivaldria a veure’l tot borrós. Quan som mindful triem a quin donar-li importància i estem 100% en això.

La pràctica del mindfulness és indicada per a tothom, en qualsevol cas, és important remarcar que per a certes persones i depenent del seu estat anímic o psicològic, pot ser necessari un acompanyament professional paral·lel, que pugui recollir i treballar aquelles emocions o bloquejos que potser emergeixen a partir de la pràctica.

Un dels primers beneficis del mindfulness sol ser la relaxació, i de fet, en parar i relaxar facilitem ser més conscients de com en realitat estem.

 

Nosaltres practiquem mindfulness dos divendres al mes amb la nostra amiga Aura, d’https://optimismevital.com i procurem aplicar en el dia a dia l’après. Mai hem d’oblidar que el treball és una part de la vida i hem de procurar ser felices amb el que fem i que ens aporti benestar. La resta, està en nosaltres mateixos.

T’atreveixes a canviar a la manera de vida mindful? 😉