El fin del diésel

Tant a Espanya com a Europa s’estan prenent mesures amb la finalitat de respectar el màxim possible el medi ambient. En l’entrada d’avui, descobrirem quines mesures s’estan prenent en el sector de l’automòbil i com pot afectar els transportistes.

Una dada que ens pot ajudar a posar en situació, és que en 2014 el 66% dels compradors van optar per un vehicle propulsat per un motor dièsel; en 2018 aquest percentatge va caure al 32% marcant una tendència en les vendes des que els països europeus van començar a anunciar restriccions en relació a aquest combustible.

 

Evolució dels motors dièsel

Comparat amb els vehicles de gasolina equivalents, els dièsel nous que es venen consumeixen un 25% menys i emeten un 15% menys d’emissions de CO2.

El problema del dièsel està en les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) però aquí també hi ha hagut una gran evolució per part dels fabricants, on els nous vehicles dièsel emeten un 84% menys de NOx i un 91% menys de partícules que els vehicles de fa 15 anys.

Malgrat aquestes dades, els governs han anunciat la prohibició de cotxes i furgonetes dièsel.

 

Prohibició a Espanya

A Espanya, el Govern va anunciar la prohibició en 2040 de la venda i matriculació de turismes i comercials lleugers (furgonetes) que emetin diòxid de carboni: dièsel, gasolina, gas natural comprimit, gas liquat de petroli i fins i tot híbrids.

La Comunitat de Balears , ja aprovat la Llei de Canvi Climàtic que prohibeix la circulació de vehicles dièsel nous a partir de 2025 i tots els vehicles de combustió a partir de 2035 . La primera conseqüència d’aquesta nova llei ha estat una forta caiguda en les matriculacions.

 

Situació del dièsel a Europa

La resta de països europeus es plantegen restriccions als vehicles dièsel, però sense el caràcter prohibicionista que s’ha imposat a Balears. Fent un breu repàs:

Regne Unit: el seu objectiu és que en 2040 tots els cotxes i furgonetes noves siguin zero emissions i que tot el parc estigui descarbonizado en 2050.

França: París ja ha prohibit la circulació de cotxes dièsel matriculats abans del 31 de desembre de l’any 2000. En 2040 es prohibirà el dièsel i gasolina a França.

Alemanya: ha presentat un pla de bonificacions per a reajustaments tècnics en els vehicles més antics o canviar un cotxe a les ciutats amb més contaminació i així evitar prohibir els cotxes dièsel.

Holanda: el seu objectiu és que tots els vehicles nous en 2035 siguin zero emissions.

Dinamarca: preveu prohibir els dièsel i gasolina en 2030 i els híbrids en 2035.

 

Des de Fènix Transport confiem que els governs ajudin a la renovació del parc de vehicles i facilitin el canvi a vehicles més eficients. Evitant així la inflació en els preus dels combustibles fòssils i contribuint a cura del medi ambient.

 

Font: RACE