Ajuda.

Aquí donarem resposta a les teves preguntes més freqüentes, podràs consultar les condicions generals d’ús i de cadascun dels nostres serveis i veure la gamma de vehicles que oferim de forma habitual.

Preguntes freqüents

Quant temps trigareu a recollir-me la mercaderia?
Entre 15 i 45 minuts depenent d’on estiguis, dins de la nostra àrea d’acció.

Puc comptar amb els vostres serveis a la nit?
És clar que sí! Prestem servei les 24 hores els 365 dies de l’any.

Com puc millorar la meva ruta de repartiment?
El nostre equip està format per especialistes en transport, podem assessorar-te i identificar àrees d’optimització de la teva ruta.

Quan comenceu a cobrar el servei?
Comencem a facturar el servei des que arribem al punt de recollida, sempre que estigui dins de la nostra àrea d’actuació.

Podeu transportar productes especials o fràgils?
Podemos transportar qualsevol mercaderia excepte animals vius. Estem especialitzats en transport de diferents tipus de mercaderia, com alimentació, farmàcia, productes refrigerats o paqueteria.

Els conductors seguiran les nostres instruccions al 100%?
Formem als nostres conductors amb el protocol de treball que ens indiquis, considerem que els nostres conductors són ambaixadors de la teva empresa.

Puc canviar de conductor?
Sí, i fins i tot et portem candidats perquè conjuntament escollim el més adequat per a la teva necessitat.

Els conductors poden transmetre la nostra imatge?
Sí, els nostres conductors i vehicles poden portar la imatge de la teva empresa, ja sigui mitjançant un uniforme, retolant el vehicle o ambdues coses.

Qui es fa càrrec de la cerca i selecció de conductors?
Nosaltres ens encarreguem d’aquesta tasca sobre la base dels paràmetres que ens indiquis.

Què passa si el substitut es posa malalt?
Res, t’enviarem a l’especialista que millor s’adapti, immediatament.

Els meus clients / proveïdors, notaran la diferència?
No, ens preocupem sempre que els nostres conductors, siguin amables i tinguin una atenció adequada amb els teus clients / proveïdors. Sabem que estem representant a la teva empresa i això és molt important per a nosaltres.

Què passa si tinc una ruta que substituir a la nit?
Res! Prestem servei les 24 hores, els 365 dies de l’any.

Què ocorre si la ruta a substituir és de fred o congelat?
Res! Et posarem a l’especialista i el vehicle que millor s’adaptin.

Què passa si en la ruta sorgeix un problema inesperat?
Res! Estem a la teva disposició per donar solucions, les 24 hores els 365 dies de l’any. Tenim els recursos suficients per solucionar qualsevol urgència.

Puc tenir un reforç a la nit?
Per descomptat! a Fènix Transport cobrim les teves necessitats de transport 24/365.

Amb quina gamma de vehicles puc comptar?
Pots veure tota la nostra gamma de vehicles en un clic!

M’enviareu un conductor amb experiència o sense experiència?
Sense cap dubte assegurem que disposaràs d’un conductor amb experiència en la teva activitat i coneixedor de la zona geogràfica.

Puc tenir un reforç addicional avui?
Per descomptat! Pots comptar amb un conductor addicional i amb experiència en qualsevol moment!

Condicions Generals

Els preus i/o descomptes de la present proposta / tarifa especial, caduquen com a proposta un mes després d’haver estat presentats per qualsevol mitjà. Transcorregut aquest termini és necessari un nou estudi.

Qualsevol condició especial, només serà aplicada després de l’alta del client, que serà efectiva una vegada signi els documents de l’Acord Comercial (condicions generals, condicions de servei, acord comercial). Els serveis realitzats amb anterioritat es regiran per les tarifes generals, condicions generals, i condicions de servei vigents.

Els preus de la Tarifa General no estan lligats a l’IPC. Aquests s’actualitzaran en qualsevol moment de l’any en funció de les circumstàncies que influeixin directament. Obligant-se Fènix Transport a comunicar-ho amb 2 mesos d’antelació. El client mantindrà el percentatge de descompte pactat.

Tot albarà dels serveis prestats per Fènix Transport signat pel client s’entendrà com acceptat íntegrament, per la qual cosa serà facturat. En cas de desacord amb l’escrit a l’albarà (hores, tipus de vehicle, km, extres, observacions, productivitat, etc.), el client no haurà de signar-ho en cap cas. El client s’obliga a transmetre aquesta informació al personal implicat en la valoració d’albarans.

Donada la naturalesa i variabilitat de les condicions que envolten al repartiment i al propi repartiment en si mateix, no és possible establir un mínim de lliuraments (per hora / jornada / servei). Només es pot arribar a estimar una aproximació quan Fènix Transport porti una setmana laboral de servei continuat, sempre que l’horari, nombre de lliuraments i zona siguin sempre els mateixos. Tots els serveis prestats per Fènix Transport, excepte indicació expressa de Fènix Transport, sempre es facturaran per hores i/o quilòmetres segons ve reflectit en el document condicions del servei.

Així mateix, Fènix no pot responsabilitzar-se de les demores i increments en el preu del servei, ocorregudes per causes alienes al seu control, tals com l’ estat del trànsit, talls i obres a les carreteres, manifestacions, esperes per tancament de molls, etc.

L’ús de plataformes elevadores incrementarà un 15% el preu d’aquesta tarifa. El transport de mercaderies perilloses (ADR) incrementarà un 30% el preu d’aquesta tarifa. Els serveis en cap de setmana, nocturns o festius tenen un suplement del 30%. Es consideren hores nocturnes la franja horària de 22:00 a 06:00. Els peatges es cobren a part, i amb prèvia autorització del client.

A l’efectes de facturació, l’inici i final dels serveis serà sempre al domicili del client. Excepció: Si el client no té domicili en alguna de les nostres 5 comarques d’influència / acció (Vallès Oriental, Vallès Occidental, Baix Llobregat, Maresme i Barcelonès) l’inici i final serà a Parets del Vallès.

El client indicarà a Fènix de forma específica, el tipus de vehicle i servei (jornada o hores) que necessita, assumint el cost del servei sol·licitat, en qualsevol cas.

Tots els serveis sol·licitats tindran un càrrec per anul·lació, sent aquest el preu de la sortida mínima del vehicle sol·licitat, sempre que l’anul·lació no sigui comunicada pel client a Fènix Transport abans de les 17.00 del dia anterior a la realització del servei.

Quan el client sol·liciti un vehicle que no aparegui en l’Acord Comercial signat entre les parts, el servei realitzat per aquest vehicle serà facturat segons la Tarifa General vigent al moment de la prestació del servei.

Ampliació dels límits de responsabilitat de mercaderies obligatori: S’aplicarà un 6% sobre el preu dels ports garantint així als nostres clients el valor d’aquelles pèrdues o danys que poguessin esdevenir, amb un límit de 27€ per quilo brut transportat, fins a un màxim de 20.500€ per expedició.

L’escaneig i enviament de qualsevol tipus de document a través de correu electrònic tindrà un cost de 2€ més IVA per cada document. Aquest servei serà cobrat a la factura del mes en el que s’hagi prestat aquest servei. En cas de sol·licitar enviament per correu postal o missatger, es facturaran al client els costos d’enviament.

L’acceptació de les presents condicions particulars suposa l’acceptació de les condicions generals de transport.

La condició particular prevaldrà sobre el que indica la condició general per ser d’acord entre ambdues parts.

Les parts, renunciant al fur que els correspongui, pacten expressament que les controvèrsies, que regeixin entre elles relatives a la interpretació, aplicació o execució del contracte de transports, amb independència de la seva quantia, dirimiran per les Juntes Arbitrals del Transport competents, de la localitat on té la seva seu l’operador del transport que va emetre el present document.

Comunicació de reclamacions del servei

El client s’obliga a notificar a Fènix Transport qualsevol import no liquidat en un termini màxim de 2 dies laborables següents a comptar des de la data de la realització del servei implicat. Fènix Transport restituirà, com a màxim, els imports no liquidats corresponents a 2 dies de treball / reparteixo. Per a això el client haurà de facilitar per escrit la següent documentació dins del termini a dalt indicat:

Transcorregut aquest termini, o de no tenir la documentació necessària, Fènix Transport, quedarà exonerada de qualsevol obligació indemnizatòria.

El client s’obliga a notificar a Fènix Transport qualsevol sinistre esdevingut en el termini màxim de:

  1. per a trencaments, 5 dies laborables següents a comptar des de la data de la realització del servei implicat en el sinistre.
  2. per pèrdua/robatori, 12 hores següents a comptar des de la recepció de la mercaderia.

Transcorregut aquest termini, Fènix Transport, quedarà exonerada de qualsevol obligació indemnizatoria.

Comunicacions a clients

Les comunicacions relatives a qualsevol canvi de condicions de servei i/o tarifes, així com qualsevol altre canvi realitzat per Fènix Transport que afecti a les condicions pactades amb els clients, s’efectuarà per correu electrònic, al contacte que el client facilita en l’acord comercial signat, a l’apartat denominat ‘contacte per a comunicacions’.

El client accepta que aquest contacte serà el responsable de transmetre les comunicacions que rebi a la persona corresponent dins de la seva empresa i es dóna per notificat amb caràcter general. Davant qualsevol canvi el client disposa d’un mes per efectuar qualsevol al·legació, de no rebre-la transcorregut aquest temps es donarà per acceptada i conforme amb els canvis realitzats.

No concurrència

El client es compromet a no treballar (ni directament ni per mitjà de qualsevol altra empresa) sense la intermediació de Fènix Transport (de totes les empreses del grup) amb cap dels conductors que hagi prestat o presti els seus serveis al client, a través de Fènix Transport (de qualsevol de les empreses del grup), en qualsevol moment.

Si incomplís aquest compromís, el client haurà d’abonar a Fènix Transport (a qualsevol de les empreses del grup) els danys i perjudicis ocasionats i com a mínim una penalització de 5.000€ per conductor.

Aquesta clàusula serà aplicable a conductors que hagin prestat servei al client a través de Fènix Transport més de 2 setmanes en els 2 exercicis anteriors a l’actual.

Actualització per a combustible

Les fluctuacions en el preu del combustible tenen un impacte directe en els costos del sector del transport. Per  això és necessari aplicar un “Càrrec per combustible” variable que pugui pujar, baixar o eliminar-se en funció de les variacions del preu del combustible.

Conforme a les disposicions legals vigents, als preus se’ls aplicarà aquest “Càrrec per combustible” sobre la base de l’última dada aplicada per:

  1. Ministeri d’Indústria energia i turisme: http://www.mityc.es/energia/petroleo/precios/informes/informesmensuales/paginas/indexinformesmensuales.asp
  2. I pel Butlletí del Petroli de la Direcció general per a l’Energia i el Transport de la Comissió Europea: http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm

La taula d’aplicació segons el preu de referència euro / litre del combustible dièsel que s’utilitzarà és: https://www.fenixtransport.es/es/190214/actualizacion-combustible.htm

Pagament

Les tarifes pel transport, missatgeria i altres serveis que es troben adjuntes en l’Acord Comercial, i tret que s’hagi realitzat el pagament abans de l’enviament, totes les despeses hauran d’abonar-se al venciment, que el client hagués convingut per escrit amb Fènix Transport. Tret que es demostri el contrari a aquestes finalitats es considerarà que la factura ha estat rebuda tres dies hàbils després de la data que figura a la mateixa.

Qualsevol suma impagada en la data del venciment o 15 dies naturals després d’aquest venciment, reportarà un interès al tipus especificat en la legislació de lluita contra la morositat en la seva “Taula de tipus d’interès de demora per a operacions comercials” des de 15 dies naturals després del venciment establert fins avui en la qual Fènix Transport rebi el pagament, tant si ocorre amb anterioritat com amb posterioritat a l’eventual sentència que si escau es pogués dictar.

Addicionalment, Fènix Transport es reserva el dret de cobrar totes les “despeses addicionals” generats per aquest impagament o pagament endarrerit, de l’índole que siguin, especialment:

  1. Per despeses de gestió de recobrament de Fènix Transport: 4% de l’import impagat. Mínim 100€ // 2% de l’import endarrerit. Mínim 50€.
  2. Per devolució, per protest de lletres, per altres pèrdues: Tots els costos són reals.
  3. Per despeses de la companyia de’Assegurança de crèdit, que paga Fènix Transport: 2% de l’import endarrerit. Mínim 50€
  4. Per augment de prima d’Assgurança de Crèdit de l’any següent per sinistre: 10% de l’import impagat. Mínim 100€.
  5. Per despesa d’anàlisi de sinistres (per expedient d’impagament): 95€ cada expedient d’impagament.

En cas que el remitent, el destinatari o una altra part no abonés una suma en virtut dels presents termes, Fènix Transport pot retenir qualsevol enviament que estigui transportant (o una part del mateix), fins que rebi la totalitat del pagament o pot vendre-ho i utilitzar els guanys per liquidar el deute d’acord amb la llei local d’aplicació. Qualsevol quantitat impagada continuarà sent líquida, exigible i pagadera.

Quan les parts acordin com a modalitat de pagament el confirming sense recurs:

  1. El client es compromet a fer arribar el document de confirming/pagament a les instal·lacions de Fènix Transport en un termini no superior a 15 dies de data de factura a la que fa referència l’esmentat confirming sense recurs.
  2. En cas de no rebre en la seva data el document de confirming/pagament, o bé en cas que el client canviï la manera de pagament de confirming sense recurs a qualsevol altre (de forma unilateral), Fènix Transport procedirà, de forma automàtica, a emetre i re emetre qualsevol factura que estigués pendent de pagament, en un termini màxim de 25 dies de data de factura i mitjançant transferència bancària.
  3. Aquesta variació de data factura, és deguda al fet que l’acceptació d’un venciment data factura major a l’estàndard de Fènix Transport, només és concedida pel sistema de pagament mitjançant confirming sense recurs.

L’acceptació de l’oferta suposa l’acceptació total i íntegra de les condicions de transport que en aquest document es recullen.

Condicions del Servei

Servei Ja!

Servei puntual i immediat, sol·licitat amb menys de 2 setmanes d’antelació. Podent sol·licitar-ho el mateix dia en què es requereixi el servei.

Es cobra per hores, amb la sortida mínima establerta per a cada vehicle, entrant 20 km de recorregut per cada hora realitzada. Els quilòmetres d’excés es cobraran a part segons tarifa.

En els serveis de transport directe es cobra per hores fins a un radi de 50 Km, a partir de 51 Km (és a dir, 51 Km anada i 51 Km tornada) es cobra solament per quilòmetres, sempre que en els llocs de lliurament o recollida no retinguin més de 30 minuts (en cada punt). El temps que excedeixi es comptarà per minuts segons el tipus de vehicle utilitzat.

Servei Planificat i “Campanya”

Servei puntual, o fix menor a 6 mesos de durada, i sol·licitat amb més de 2 setmanes d’antelació (substitucions de vehicles amb conductor, vacances i reforços per a puntes de treball com a Nadal, campanyes comercials…).

Les hores addicionals/extra que es facin juntes a les pactades (anteriors i/o posteriors) es comptaran sense sortida mínima i a preu d’hores soltes segons preus del servei Ja!. Les hores addicionals/extres que no es facin junt amb les fixes es comptaran amb la sortida mínima corresponent, segons preus Ja!

Per poder garantir la qualitat del servei. Durant els períodes de màxima activitat, denominats “Campanyes” Fènix Transport indicarà als seus clients la data límit per sol·licitar els seus serveis planificats. Un cop vençuda aquesta data límit, tots els serveis prestats seran facturats com Ja! fins a la finalització de la “Campanya”.

Servei Fix

Durada superior a 6 mesos, per a serveis i rutes en dies i hores determinades.

En cap cas es cobra per quilòmetres en concepte d’anar al centre en el que es pacti el servei fix.

El nombre d’hores a realitzar durant la jornada com a fixes, es pactaran abans de començar el servei.

Es poden pactar preus per a jornades amb el nombre d’hores que necessiti el client, respectant sempre les hores de servei mínim.

El termini de temps desde que el client accepta la proposta fins que Fènix Transport envia al/els conductor/es més adequat/s a la seva/s ruta/s, serà el necessari i mínim imprescindible.

A petició del client, es poden enviar conductors a realitzar el repartiment, mentre es busca la persona adequada per al servei fix. En aquest cas, es cobriran aquests repartiments com un servei Ja! i els conductors enviats es facturaran a preu de Ja!

Les hores addicionals / extra que es realitzin junt amb les pactades (anteriors i/o posteriors) es comptaran sense sortida mínima i a preu de servei Ja!. Les hores addicionals/extra que no es realitzin junt amb les hores fixes es comptaran amb la sortida mínima corresponent, segons preus del servei Ja!

L’increment per cap de setmana / festiu s’aplicarà als serveis realitzats en dissabte i diumenge, festius nacionals, autonòmics i locals de la població on es presti el servei (domicili del client).

Límit de quilometratge

En el preu per hora està inclòs un recorregut màxim de 20 km. Per exemple:

  1. En un servei de 3 hores, el recorregut màxim total inclòs en el preu serà de 60 km.
  2. En una jornada de 10 hores, el recorregut màxim total inclòs en el preu serà de 200 km.

Els quilòmetres addicionals / excés de quilòmetres que sobrepassin del límit de quilometratge es cobren a part i segons tarifa.

Per a altres límits màxims de quilòmetres per servei, consultar.

Conseqüències per incompliments
Servei Ja!

La cancel·lació d’un servei Ja!, tindrà un recàrrec igual al servei mínim del vehicle sol·licitat sempre que es notifiqui a Fènix Transport més tard de les 17:00 del dia anterior a la realització del servei.

Servei Planificat i Campanyes

Canvi de data d’inici del servei, el servei es cobrarà segons correspongui al nou termini d’avís, des de la comunicació del canvi de data a l’inici del mateix.

  1. Si es comunica abans de la fi del termini per comunicar la “Campanya” (en època de Campanya) o abans de 15 dies en qualsevol altra època de l’any, el servei es cobrarà a preus de Campanya o Planificat segons correspongui.
  2. Si es comunica amb un termini inferior a 15 dies, es cobrarà com a servei Ja!

Reducció dels dies de durada de la Campanya o servei Planificat

  1. Si es comunica abans de la fi del termini per a sol·licituds de “Campanya” (en època de Campanya) o abans de 15 dies en qualsevol altra època de l’any, no es realitzarà cap càrrec per incompliment.
  2. Si es comunica fora del termini indicat en l’anterior paràgraf, es cobrarà el 50% del servei cancel·lat. Més tots i cadascun dels costos judicials derivats de demandar si això fos necessari (si el client no abona el 50% esmentat).

Canvi de vehicle

  1. Si es comunica abans de la fi del termini per comunicar la “Campanya” (en època de Campanya) o abans de 15 dies en qualsevol altra època de l’any, el servei es cobrarà a preus de Campanya o Planificat segons correspongui.
  2. Si es comunica amb un termini inferior a 15 dies, es cobrarà com a servei Ja!
    Si a més també es canvien les dates o es redueixen els dies de durada del servei, també s’aplicaran els articles anteriors.
Anul·lació del servei

Si es comunica abans de la fi del termini per a sol·licituds de “Campanya” (en època de Campanya) o abans de 15 dies en qualsevol altra època de l’any, no es realitzarà cap càrrec per incompliment.

Si es comunica fora del termini indicat en l’anterior paràgraf, es cobrarà el 50% del servei cancel·lat. Més tots i cadascun dels costos judicials derivats de demandar si això fos necessari (si el client no abona el 50% esmentat).

Servei Fix

La permanència mínima establerta per als serveis denominats com a “Fix” és de 6 mesos.

Per això es donen unes determinades condicions econòmiques, indicades a l’apartat denominat “Descompte lineal sobre tarifa general vigent (%)” en el document ACORD COMERCIAL.

Per tant, si el client incomplís l’esmentada permanència mínima, rebrà una penalització del 50% de les quotes mensuals restants fins la data final del contracte. Més tots i cadascun dels costos judicials derivats de demandar si això fos necessari (si el client no abona el 50% esmentat).

Aquesta permanència es renovarà tàcitament pel mateix període tret que amb un mes d’antelació a la data de compliment alguna de les dues parts indiqui el contrari.

Mapa de temps

Aquí podràs veure el temps estimat que triguem a arribar
on ens diguis, des del moment de la teva trucada dins de
la nostra zona d’influència.

En cas que necessitis servei de transport immediat fora
d’aquest mapa de temps, t’indicarem el temps orientatiu
que trigarem a arribar.